Met 6,5 miljoen liter per jaar zijn koffiedrinkers in Nederland kampioen, en kun je ons gerust grootverbruikers noemen. Ook drinken we ruim 3 koppen thee per dag, er is een grote variëteit aan thee op de Nederlandse markt. De branchevereniging voor koffie- en theeproducenten, de KNVKT*, is dan ook al jaren een levendige vereniging met een brede achterban in ons koffie- en theelandschap. Dit jaar bestaat de vereniging 130 jaar en dat wordt gevierd met een nieuwe naam en logo: Koffie & Thee Nederland.
De resultaten zijn te zien op de hernieuwde website www.koffiethee.nl, die een kijkje in de keuken biedt van koffiebranders, theepakkers en handelaren van Nederlandse bodem. Ter ere van deze nieuwe fase zijn door Koffie en Thee Nederland ook twee infographics ontwikkeld met 5 verassende weetjes over koffie en thee.
Koffie en Thee Nederland voorzitter, tevens General manager Jacobs Douwe Egberts Nederland, John Brands: ‘’Koffie en thee zijn sterk verbonden met onze cultuur van even een kopje koffie doen, of het nu thuis aan de keukentafel, in de horeca of op kantoor is. Met deze nieuwe naam en site hopen we dat mensen ons gemakkelijker vinden als het adres waar je terecht kan voor kennis, kunde en een kijkje in de keuken van de koffie en thee sector.”
De website zit vol met nuttige tools als:
- Publicatiepagina met onderzoeken, infographics, standpunten en rechtenvrije beelden
- Actuele opinie & artikelen: duiding bij het nieuws, uitleg over het productieproces, de producten en kijkjes in de keuken van onze leden en de wereld van koffie en thee
- Informatieve factsheets over bijvoorbeeld het verschil tussen Arabica en Robusta bonen